Zborul AF 447

 
Zborul-AF-447

Zborul AF 447

In seara zilei de 31 mai 2009, zborul Air France 447 a decolat de pe aeroportul internaţional Galeao din Rio de Janeiro, îndreptându-se spre Paris, Franţa. Nu a mai ajuns niciodată. Un echipaj de 12 persoane şi 216 pasageri au dispărut, inclusiv 72 de cetăţeni francezi şi 59 de brazilieni.

Toate legăturile cu avionul s-au întrerupt când acesta s-a apropiat de mar­ginea zonei aeriene de supraveghere radar a Braziliei, deasupra Oceanului Atlantic. Autorităţile au dat vina pe vremea rea, în special pe existenţa mai multor furtuni, şi pe deteriorarea, cu efecte catastrofale, a sistemelor de bord, dar există teorii mai sinistre privind dispariţia avionului.

Una dintre teorii afirmă că guvernul SUA s-a aflat în spatele prăbuşirii zborului Air France 447. Se presupune că avionul a fost ras de pe cer de un nou laser aeropurtat care era testat de oficiali militari din SUA dornici să demonstreze capacitatea celei mai proaspete invenţii a lor în faţa unei scep­tice administraţii Obama. Eficienţa acestei arme explică de ce a fost nevoie de zile întregi de căutări pentru a găsi vreo urmă a epavei şi a cadavrelor şi de ce nu s-au găsit niciodată cutiile negre.

S-a speculat că guvernul SUA a avut nevoie de câteva zile şi de promi­siunea unor ajutoare suplimentare în combaterea problemelor economice pentru a convinge partea braziliană să intre în jocul său. Această stratagemă ar explica de ce autorităţile braziliene, care afirmaseră iniţial că reperaseră epava avionului dispărut, s-au răzgândit brusc în legătură cu originea restu­rilor pe care le găsiseră. Ulterior au declarat că era imposibil ca acestea să fi aparţinut avionului.


Unii adepţi ai conspiraţiilor sugerează chiar că pasagerii nu s-au îmbarcat niciodată în acel avion dispărut, pentru că acesta era sortit să fie utilizat drept ţintă de antrenament. în schimb, cei care îşi cumpăraseră bilete la acest zbor au fost trimişi în ascuns la minele de cărbuni din Colorado, de către guver­nul SUA, pentru a da o mână de ajutor la suplimentarea producţiei într-o perioadă de recesiune economică gravă în ţară. E posibil oare ca întârzierea cu care a fost găsită presupusa epavă să fi constituit o măsură de siguranţă împotriva unor eventuale probleme apărute iniţial în legătură cu acest plan?

Sau poate că zborul Air France 447 a fost deturnat de un nou tip de piraţi africani, alungaţi din mediul Africii de Vest de concurenţa în creştere şi de intervenţiile militare străine tot mai ostile? Piloţii ar fi putut fi obligaţi să zboare la altitudini mici pentru a nu fi detectaţi de radar şi obligaţi să aterizeze undeva de-a lungul coastei africane, în ţara nimănui. Avionul se îndrepta spre spaţiul aerian controlat de Senegal când a dispărut.

Au existat chiar afirmaţii conform cărora dispariţia avionului s-a produs în urma unei alianţe provizorii între cartelurile de droguri din regiune şi personaje dubioase din guvern. Scopul acestora ar fi fost de a-1 elimina pe pasagerul Pablo Dreyfus, expert argentinian în lupta împotriva contraban­dei cu arme, ale cărui pledoarii zgomotoase pentru intensificarea controlului asupra comerţului ilicit de arme şi droguri le făcea zile negre traficanţilor de droguri şi politicienilor fără scrupule din America de Sud.

Comments

comments