Home / Conspiratii Mondiale / Controlul lumii / Publicitatea subliminala

Publicitatea subliminala

 

PublicitateaPublicitatea subliminală este subiectul unor controverse ne­sfârşite între oamenii de ştiinţă, industria publicitară şi marile companii în general, iar publicul, prins la mijloc, nu ştie în cine să aibă încredere. Oamenii de ştiinţă şi cei din domeniul publicităţii s-au atacat reciproc, nu o dată, ambele tabere susţinând că spun adevărul şi acuzându-i pe adversari că fac afirmaţii profund dăunătoare.

Deseori când se vorbeşte de teorii ale conspiraţiei, ele sunt asociate unor evenimente politice, fie de către partizani agitatori, fie de către persoane interesate sincer să descopere adevărul. George W. Bush şi partidul său au fost acuzaţi că se folosiseră de mesaje subliminale în cursul campaniei elec­torale din 2000 din Florida. într-o reclamă a republicanilor, ce critica pro­punerea candidatului democrat Al Gore privind medicamentele pe reţetă, cuvântul RATS („Şobolani“) apărea pe ecran pentru o clipă, deasupra textu­lui „Planul Gore de medicamente pe reţetă“. Apoi, aceste litere se regăseau în următorul mesaj, care spunea „Birocraţii decid“.

Dat fiind caracterul extrem de controversat al cursei electorale din 2000 şi, în special, evenimentele din Florida, echipa de campanie a lui Bush a devenit ţinta unor acuzaţii. Al Gore a afirmat: „Nu am văzut niciodată nimic de genul acesta. Cred că nu mai este nevoie de comentarii“. întrebat ce crede că se află în spatele mesajului, el a afirmat: „Este evident!“ Clipul publicitar a fost difuzat de 4400 de ori, pe 33 de posturi de televiziune din SUA.


Mesajele subliminale pun adesea accentul pe tabuuri sociale. Conform doctorului Wilson Bryan Key, subiecte precum sexul, moartea, incestul, homosexualitatea şi simbolurile păgâne sunt utilizate toate de companiile de publicitate pentru a transmite un mesaj secret către mintea privitorului, fără ca acesta să-şi dea seama. Agenţiile de publicitate pretind că, dacă există eventuale simboluri ascunse, ele apar doar printr-o coincidenţă, accidental sau în urma iniţiativelor prea îndrăzneţe ale unor artişti individuali. Cu toate acestea, Key susţine în cercetarea sa că agenţiile de publicitate au investit mii de dolari şi au petrecut sute de ore în studiourile de creaţie, pentru a se asigura că reclamele lor sunt perfect adaptate publicului-ţintă, recurgând chiar şi la utilizarea unor simboluri ale morţii, chipul unor oameni care ţipă, imagini cu animale şi reprezentări ale satisfacţiei sexuale.

Deoarece nu există legi care să împiedice o astfel de activitate^ nu prea se poate face nimic pentru a obliga agenţiile să nu mai apeleze la mesaje subliminale. Este, într-adevăr, foarte îngrijorător să vedem câtă putere au creatorii de publicitate pentru a conspira în vederea manipulării comporta­mentului societăţii fără ştirea noastră.

Comments

comments